Wat is geluk



Bij 
wentelde zich
in het paarse stuifmeel
Tot zij
bijna 
geen bij 
meer leek

Bij is paars :-)


Met mijn macrolens op zak voel ik me net een ontdekkingsreiziger. Ik heb wel een idee van de bestemming maar het ziet er uiteindelijk heel anders uit.

Bij de foto hierboven was ik erop uit een klaproos in al zijn schoonheid te vereeuwigen. Dat is óók gelukt, maar ik kreeg meer. Ik werd getracteerd op een bij die een paarse douche nam. Ik heb tien minuten ademloos gekeken hoe bij zichtbaar genoot.

Op dit soort momenten ervaar ik een ultiem geluksgevoel. Voor even deelgenoot van een wereld die zich niets aantrekt van de beelden die ik over haar heb. Alsof ze me uitdaagt me (opnieuw) te verbinden met al het moois dat er al is. En alsof ze wil zeggen dat het van mij afhangt of ik dit soort momenten van geluk ervaar. Ik mag en kan er ten allen tijde bij, maar dan moet ik wel kijken. En als ik dan kijk, ervaar ik geluk.

Wat is geluk voor jou? 

Marina


0 ,20135 reacties: