Kritiek krijgen


criticism


Ik ben dol op muurspreuken en streetart. Deze spreuk vond ik gisterenmiddag op een muur in Nijmegen. 

Wat je ook doet, je kunt altijd kritiek krijgen. Sterker nog: het zou raar zijn als dat niet zo was. Dat je kritiek krijgen vervolgens persé leuk moet vinden, lijkt me niet. Zeker als kritiek resoneert met je innerlijke criticus komt deze harder aan en wordt er van je gevraagd die innerlijke criticus weer eens liefdevol te omarmen. Ik lees in deze muurspreuk vooral dat je niet moet proberen om kritiek te vermijden. Dan bestaat namelijk het risico dat je waardevolle delen van jezelf achterhoudt die juist licht nodig hebben om te groeien. Eigenlijk kan kritiek krijgen je heel goed helpen om een completer mens te worden. En dan kan ik me ineens wel weer vinden in de spreuk op de muur. Via een omweg bezien, is kritiek krijgen eigenlijk best leuk! 

Hoe lees jij deze muurspreuk?  


Marina

0 ,20135 reacties: