Roken is dodelijk

;-)

Roken is dodelijk

  Roken is dodelijk

roken is dodelijk

Van de week vond ik een leeg pakje sigaretten op onze stoep. Ik wist nog niet voor welke photo opportunity ik 'm zou gebruiken, maar ineens had ik de combi te pakken ;-) Toen ik de bovenste twee foto's aan mijn jongste zoon liet zien, zei hij dat hij het niet echt snapte. "Als er nou een sigaret over hem heen was gevallen of zo, dan begreep ik waarom roken dodelijk zou zijn". Om zijn idee te visualiseren, leende ik nog een cigaretje bij de buurvrouw. Dat is nog eens co-creëren ..  

De zwart omrande teksten op de pakjes spreken trouwens altijd al tot mijn verbeelding. Hebben de teksten überhaupt effect op rokers? Of zou een campagne gebaat zijn bij een positievere insteek en beetje humor? Wat denk jij? 

Beeld: Marina


2 ,20135 reacties:

Unknown zei

Ik kan het helaas onderschrijven: van die tekst schrik je niet. Ik ken niemand die daar wel van schrok ook.

Marina Noordegraaf .... zei

@Edwin

Weten dát is eigenlijk nooit voldoende, he? Weten hóe, dat helpt misschien al wat meer. Waarschijnlijk is het allereerst belangrijk dat we het erkennen zoals het is: het is lastig om te stoppen met roken. En dan kun je pas de vraag stellen: Wanneer zou jij stoppen met roken?