Een Open Access koekje van eigen deeg

My son baked me an Open Access cookie

Afgelopen weekend was mijn zoon sinds tijden weer eens koekjes aan het bakken. En hij maakte er één speciaal voor mij: een Open Access koekje!  

Hoe hij daar zo op kwam? 

Afgelopen maanden was ik - onder de radar - bezig met het voorbereiden van de innovatie-track van de Open Science Presidency Conference. Wilma van Wezenbeek schreef er een blogpost over. 
Mainstream Open Access

Open Access: right to read, reuse, remix (by verbeeldingskr8)

Eén van de symbolen die de afgelopen tijd regelmatig in onze huiskamer te vinden was, wat het OA-logo grapje hierboven (door sommige het Open Access aapje gedoopt :-)). Deze komt voor in mijn filmpje 'Opening up research outputs', deed dienst als ansichtkaart in de innovatiekits die ik maakte en was aanwezig op een prachtig rond bord in de 'green room' tijdens de conferentie. Bezoekers konden met mijn OA-aapje op de foto. En dat deed ik zelf natuurlijk ook, met mijn team. Na afloop kreeg ik het mooie witte ronde bord van Wendy mee naar huis. Hoe leuk is dat! 


Open Science Presidency Conference in Amsterdam 4-5 April 2016
 
Van links naar rechts:
Jeroen Bosman, Bianca Kramer, Wilma van Wezenbeek,
Astrid van Wesenbeeck, Dirk van Gorp, Jacquelijn Ringersma en ondergetekende.     

En toen bakte mijn zoon dit weekend als klap op de vuurpijl zijn 'inverted OA-cookie' voor mij. Ik kan niet beschrijven hoe mooi ik dat vind. 

Mijn zoon is al even beelddenkend als ik en keert gemakkelijk beelden om in zijn hoofd. Bij het schrijven van letters is dat wat minder handig maar man, o, man wat levert dat omkeren van beelden een hoop creativiteit op!  

Het koekje dat mijn zoon voor me bakte,
het bord met mijn aapje erop. 

Het zijn uiteindelijk de zogenaamd kleine dingen die de grootste indruk achterlaten. 

Ik ben een gelukkig mens.   

Marina

4 ,20135 reacties:

Unknown zei

Noem dat maar "klein"! Geef mij maar dit kleine boven heel veel 'groots'.

Marina Noordegraaf .... zei

@Ria Count me in!

Festina Lente zei

Zó schattig van je zoon!
En wat een leuke foto's; ik herken zelfs collega's! :)

Marina Noordegraaf .... zei

@Festinaatje

:-)

Jazeker, was leuk om met jouw collega('s) samen te werken!