Omdat ik geen (kruis)kop heb maar een hoofd

Oh, wat houd ik van alledaagse voorwerpen. Wat houd ik van die voorwerpen die wij 'for granted' nemen. Die zaken onzichtbaar verbinden. Die er gewoon zijn. Ook als wij geen aandacht voor hun hebben. Die ons vaak pas opvallen als ze niet meer werkenDie geen mening hebben, maar een functie. Die zich laten kennen als jij hen kennen wilt. 

Oh, wat houd ik van alledaagse voorwerpen. Die me laten zien hoe ik zou willen leven en me er tegelijkertijd mee confronteren dat me dat niet altijd lukt. Omdat ik geen kop heb maar een hoofd. Een hoofd dat op gezette tijden vraagt, knaagt en plaagt. Dat boven maaivelden uit wil steken. Dat bestaansrecht zoekt. 

Oh, wat houd ik van alledaagse voorwerpen. Die ook zonder mij bestaan. 

Kruiskop in beeld
Haar stoerheid

Een kruiskop en zijn schaduw
Haar grillige, sierlijke schaduw  

Kruiskop in beeld
Haar kleurenrijkdom

Tekst en Foto's: Marina

0 ,20135 reacties: